Spørsmål & svar

Når kan jeg begynne å sykle?

Anlegget er åpent for uttak hver dag fra kl. 06 til midnatt. Du kan når som helst levere en sykkel i en stasjon. Kos deg på bysykkeltur!

Hvor lenge varer sesongen?

Bysyklene er tilgjengelig så lenge det ikke er is på bakken. Normalt fra begynnelsen av april til starten av desember.

Må jeg betale med mobil?

Nei, mobilnummer og verifikasjonskoden er bare for å bekrefte hvem du er. Betalingen skjer med et valgfritt betalingskort.

Jeg har fått et gavekort på bysykkel. Hvordan kommer jeg i gang?

Heldiggris! Løs inn gavekortets verdikode på https://trondheimbysykkel.no/los-inn-gavekort eller i appen, og følg stegene derifra.

Er syklene elektriske?

Nei.

Hvor finner jeg nærmeste stasjon?

Dette finner du i appen vår eller i kartet vårt. I appen vår kan man også sjekke status på stasjonene, husk at dette er et støtteverktøy og ikke alltid er 100% oppdatert.

Hvilken app skal jeg bruke?

Appen for å planlegge, sjekke status og låse ut sykler kan lastes ned til iPhone eller Android.

Må jeg ha appen for å låne sykkel?

Inntil videre kan man kun bruke anlegget ved hjelp av appen. I løpet av høsten vil det også komme betjeningssøyler på utvalgte stasjoner hvor man kan bruke PIN-kode for å låne sykkel.

Må jeg ha norsk mobilnummer?

Nei, du kan registere deg og ta ut en sykkel med utenlandsk nummer. Det er bare å endre på landskoden. God sykkeltur!

Jeg hadde abonnement i fjor, er det fortsatt gyldig?

Anlegget, syklene og operatøren er nytt fra i år. Profiler fra i fjor er derfor ikke i systemet, abonnement for 2018 finner du her.

Kan vi bestille sesongkort som en bedrift?

Vi jobber for å kunne tilby bedriftsløsning i Trondheim, men dette er for øyeblikket ikke tilgjengelig.

Jeg har et forslag til stativplassering!

Kult! Vi setter pris på tilbakemelding, du kan sende ditt forslag til plassering her: stasjonsforslag@trondheimbysykkel.no Alt blir lest og vurdert ❤️

Jeg får ikke SMS-kode?

Noen ganger tar det litt tid før SMS-koden kommer frem. Skulle det ta mer enn to minutter, vil du bli oppringt og få koden opplest.

SMS-koden benyttes kun for å verifisere at du er du, personlig PIN-kode lages under din profil og kan benyttes direkte på stativet for uthenting av sykkel.

Hvor kan jeg holde meg oppdatert på hva som skjer?

Følg oss på vår Facebook-side – der legger vi ut oppdateringer med jevne mellomrom. Vi sender også relevante oppdateringer om hva som skjer i bysykkelverdenen via e-post hvis du ønsker å bli kontaktet av oss. Husk da å legge inn e-postadresse i profilen din og huk av for at vi kan kontakte deg.

Jeg har flere spørsmål!

Ta kontakt med oss, enten via chatten her på hjemmesiden eller i appen Du kan også sende oss en mail til post@trondheimbysykkel.no. Vi svarer ganske kjapt innenfor kontortid mandag til fredag.